20 Kasım 2006

huzur


iki gün evvel Kabeyi ziyarete gitmiştik. biraz olmuşdu gitmeyeli, gidelimde bir hasret giderelim dedik, daha öncesinde hususan ramazanda kabenin yakın çevresindeki yollarda ilerlemek bile mümkün değildi. hele park yeri tam bir sıkıntı olurdu..ama bugünlerde yollar boş, her taraf park yeri dolu, sokaklar, caddeler bomboştu. önce sevindim, "iyi " dedim, " rahat rahat girip çıkacağız" .. sonrada bir hüzün çöktü içime, hiç yakışmamışdı bu durgunluk buraya..

içeriye girdiğimde yukarıdaki fotolarda da göründüğü gibi her yer bom boş....sanki sadece ben varım. kabenin etrafı nisbeten daha iyi fakat yine de çok sakin..yerdeki halılar görünebiliyor..

bende bu sakinlikten yararlanayım dedim ve direk kabenin yakınına gittim..aradan sıvışacak yer bulmak bile hayalken şimdi her yer benimdi..istediğim yere gidip öpelirim mis kokulu örtüsünü ve öyle yaptım. gittim yapıştım mübarek örtüsüne..kokladım..öptüm..elimi yüzümü sürdüm..dua ettim..şu anda bile öyle canım istediki, keşke orda olsaydım..

bir ikindi namazı kıldım ki, sizlere tarif edemem, sanki kabede değil de cennette kıldım, kabeye baka baka okudum fatihaları..secdeden kalkar kalkmaz hemen baktım yine..hava da çok güzeldi..serin ve güneşli..secdeden tekrar rukuya kalkarken kabeye bakarak kalktığımda o berrak gökyüzünden süzülen güneşin ışıltıları da bu eşsiz manzara karışınca işte tam bir cennet bahçesi gibi oluyor, burnunuza sürekli kabenin mis kokusunu getiriyor rüzgar ve siz işte burda allahın huzurundasızın.. öyle büyük bir saadetki..namazın hiç bitmesini istemedim..

hep düşünürdüm, şöyle doya doya bir gitsem de seyretsem kabeyi, öpsem doya doya diye...
ama bu mümkün değilmiş, doyum olmazmış bu güzelliğe, baktıkça bakasın, öptükçe öpesin gelirmiş, gittikçe gidesin ve gittikçe dönmeyesin gelirmiş..allahım ne büyük saadetmiş..

şükürler olsun ya rabbim..şükrünü eda etmeyi nasip et, nasip et ki bu nimet elimden gitmesin..

8 yorum:

emircan dedi ki...

Allah ibadetlerinizi kabul etsin.Kabe ve ravzanın en güzel halleridir bu zamanlar.HAsbihal etme,tefekkür etme fırsatıdır sizler gibi mukimler için!Orada bulunmak bir ayrıcalıktır.Varın tadını çıkarın,içinize çekin kabenin kokusunu,beyninize nakşedin suretini,o sakin ve huzurlu havayı soluyun;duyuf-ur rahman gelmeden,özel misafirleri olduğunuzu aklınızdan çıkarmadan!!

Adsız dedi ki...

Allah kabul etsin
Ne mutlu sizlere
Dua da unutmayın lütfen

lalezar dedi ki...

kardeş canımızı çok çektiriyorsun..lütfen birdaha gittiğinde benim içinde tavaf yaparmısın!!!!

Adsız dedi ki...

Nisan ayinda nasip olan umremiz gozumun onunden serit gibi gecti. Aman Allahim butun yazdiklariniz su anda burnumun diregini sizdirdi. 5 gun dua ettik, Kabe'yi seyrettik, ibadetimizi yaptik. Elhamdullillah. Allahim herkeze nasip eylesin.

Adsız dedi ki...

ne büyük bahtiyarlik sizinki.. imrenmemek elde degil

suveyda dedi ki...

ALLAH kabul etsin siyah zambak
bizi kıskandırmak için elinden geldiğini ardına koyduğun yok maşallah bakıyorumda:))

ALLAH inş bizlerede nasip eder oralara gitmeyi, görmeyi, el sürmeyi, o duyguları bütün samimiyetle yaşamayı, ağlamayı ve hakkıyla eda edebilmeyi.
İnşAllah

Siyah Zambak dedi ki...

emircan hocam,
allah razı olsun, evet çok güzel zamanları kabenin, allah istifade edebilmek nasip etsin.

mehmet abi,
allah razı olsun, dualarımızdasınız.

lalezar,
canın çekmeyeceği gibi değil ki, tavaf yaparım inş., o kadar hakkın var bende :)

anonim,
ne güzel sizlerde gelip görmüşsünüz buraları, allah tekrarını nasip etsin.

muhacir,
ziyaretin için teşekkür ederim.
ihtiyacımıza binaen allahın bir lütfu bu, hakkını vermek önemli olan, inşaallah verebiliriz.

suveyda,
olsun artık o kadar da canımcım :)

rabbim sana da nasip etsin inşaallah..

Adsız dedi ki...

ihlas ne güzel bişey... senin içini bu kadar dolduran, dilini çözen Allah ne kadar büyük...

bize de ihlaslı olabilmeyi, seni anlatırken bu kadar içten olabilmeyi nasip et.