25 Kasım 2006

kabeye tepeden bakmayı isterseniz ve de çook zenginseniz bu taraftan buyurun..


9 yorum:

emircan dedi ki...

Yanlış anlaşılmasın ama babamlar umreye geldiklerinde ilk resimde görülen otelin 23.katında kalmıştık.Herşey çok güzeldi:)

lalezar dedi ki...

biz aşağıdanda bakmaya razıyız,yeterki bir gidelim:(

Adsız dedi ki...

23.kattan Kabe'ye bakmak değil;Kabe'den alemlerin katlarına bakmak daha güzel olsa gerek.

Adsız dedi ki...

Sultanahmet'in altı minareli yapılması Kabe'ye saygısızlık olur düşüncesiyle Kabe'ye yedinci minareyi yaptıran, Kabe'ye hürmetinden çevredeki yapıları daha düşük boylu inşa ettiren Osmanlı bir yanda; para hırsıyla en kutsal mekanları bile rant kapısı olarak gören Suudiler bir yanda.
Yoruma gerek olduğunu sanmıyorum...

Siyah Zambak dedi ki...

emircan hocam,
yanlış anlamayın ama zaten otelde kalanlar için herşey çok güzeldir :), güzel olmayan dev yapıların kabenin etrafını işgal etmeleri..

lalezar,
bencede aşağıdan bakın, heybetini hissetmek daha güzel..

cenk bey,
size katılıyorum..şüphesiz ki daha güzel..

berra,
haklısın, bir hırski almış başını gidiyor..şu anda da bir sürü yerde inşaatlar son sürat devam etmekte..

emircan dedi ki...

Yorum yazarken genellikle aklıma ilk gelen hissiyatımı yazarım.

Bu resmi görüncede bundan yıllar önce babam,annem ve şuan rahmetli olan ablamla hep beraber umre yaptığımız ve bu resimdeki otelde konakladığımız o güzel günleri hatırladım.Dolayısıyla yukarıdaki yorumu bıraktım.

Ama görüyorum ki yorumlar biraz farklı mecralara kaymış.Konumuz harameynde Osmanlı mimarisi veya Suudluların 1990 yılından bu yana yapmış oldukları genişletme projesi ise;Ben Berra hanımla aynı düşünceleri paylaşıyorum.
Ancak cenk bey'in dokundurmasınada buradan cevap yazıp gereksiz polemiklerin içerisine girmek istemiyorum:)Selamlar

Adsız dedi ki...

:-)
Emircan Hocamıza selamlarımı yolluyorum.
Hoşgörüsüne binaen bazen dokunduruyoruz böyle.

Adsız dedi ki...

s a bende gecen sene gittim hic sevmedin bu binaları insan kabeye bakayım derken gözüne ilişiyor para hırsın danmıdır nedir olmaz bukadar ya bizimkilerde nasıl gidip kalıyorlar üzülüyorum :( ben şahsen üsten bakmak istemem Allah suudi hükümetine akıl versin ALLHA emanet olun

Adsız dedi ki...

slm ben temmuzun 1 de 2008 ordaydım kabede boguldum önemli olan odalardan kabeye bakmak degil kabenin yanında olmak yüksek otel kabenin yanında allahın evine saygısızlık şimdi büyük dev yıkım var kabe büyüyo bayabi ama arkasında 100 er katlık oteller yapılacak safa merve 4 kataoluyo