13 Ocak 2008

M İ M

İçerlediğim bir hadise;
İlkokul üçüncü sınıfa gidiyordum. Sınıfımızda erkekler ve kızlar ayrımcılığı vardı kendi aramızda. Düşmanlığı desek daha doğru olur aslında. Bir gün ders zili çaldı ve sınıfa geçtik. Yerlerimize oturduk. Kalemimin ucu bitmişti, tam kalem kutumu açıyordum ki arkamdaki heyecan dolu uğultuya döndüm baktım. Bütün erkekler sıralarından fırlayacak gibi duruyorlardı, sabırsızlıkla kalem kutuma bakıyorlardı, umursamadım ve işime baktım..ki....dehşet birşey oldu. Kalem kutumu açmamla içinden sular içinde kocaman bir kurbağanın üstüme doğru fırlaması bir oldu..Tabi benden bir bağırtı çıktı ki sormayın:( Allahtan kurbağadan hızlı davranıp sıradan çıkmıştım hemen, o da rotasını çevirip önümdeki kızın bacağına zıpladı zaten. Ben bunun intikamını alırdım elbette ama sağolsun okul müdürümüz ihtiyaç bırakmadı. Erkeklerin hepsi disipline....:)
En komik anlarımdan bir tanesi;
Geçen sene Cidde de bir mağaza da kıyafet bakıyordum. Biraz bakındıktan sonra kıyafetleri beğenmedim ve mağaza sahibine ingilizce bişeyler sordum kıyafetler hakkında. Adamın verdiği ingilizce cevaptan sonra eşime dönüp: "Yok ya, adam uydurdu resmen, boşver almayalım" dedim. Tam o sırada mağazaya giren bir başka türk, mağaza sahibiyle türkçe konuştu..Benimde başımdan aşağıya kaynar sular döküldü tabi.. Başımı yere eğdim ve direkt gözden kayboldum. hayatımın en komik ve utanç verici bir anıydı.
Büyüklerimizle geçirdiğimiz güzel bir hatıra;
Sene 2002, gece, saat 24:00 sularında evde herkes uyumuştu. Ben de çok acıkmıştım, uyku tutmamıştı. Evin içinde dolanıp duruyordum ne yesem diye. Baktım babam da dolanıyor. Anladım ki o da acıkmış. Ne yesek diye düşünürken babamdan süper bir teklif geldi, yemekleri nefis olan çok meşhur bir kebapçı vardı ve babam "oraya gidelim mi" dedi gecenin bir saatinde. Bende hiç düşünmeden "gidelim" dedim. Bir ara annemi de görmüştüm sanki, sesimize uyanmış olabilir ama döndüğümüzde mi gördüm yoksa giderken mi gördüm hatırlayamıyorum. Babamla yemeğimizi yiyip gelmiştik evimize. O gece ki kebabı ve nar ekşisine batırarak yediğimiz çiğ köfteyi hiç unutamam. Çok lezzetlilerdi.. Gece gece gider mi demeyin, valla çok da güzel gidiyor:)
Bu hatıralarımı bulmam benim için zor oldu. İki gündür ne yazsam, ne yazsam diye düşünmekten yoruldum bile..Bu yüzden mimlememe hakkımı kullanmak istiyorum müsadenizle. Zaten kimse de kalmamış, Mehmet abi bile mimlenmiş:)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayırlı Akşamlar Siyah Zambak
Senin sınıf arkadaşların yine insaflıymış:)
Fare ve yılan şakası yapanlar bile var;)

Mağaza sahibi de olgun davranmış hani;)
Helalleşseydin bari...

Afiyet şifa olsun;)
Kebap ve çiğköfte yemenin zamanı mı olurmuş;)
Selamlar

Ebrûlî dedi ki...

benim bildiğim s. zambak kendi disiplin kurulunu oluşturur ve kararı da zevkle infaz ederdi. insaflı zamanına denk gelmişler yine de, şanslılarmış. ;)

Siyah Zambak dedi ki...

mehmet abi,
yok yaa, fareden yılandan şakamı olurmuş..allah göstermesin.

mağaza sahibi göz göre göre insan kandırmaya çalışıyordu yabancı sanarak. allahtan karşısına bir türk çıktı da durumu farketti. zaten benim söylediklerime de sessiz kalması da bu yüzdendi.karşılıklı helalleşmemiz gerekerdi aslında.

ebruli,
haksız sayılmazsın. ben ve diğer kızlar olarak cümleten onlardan intikamımızı alırdık ama karne günü çok yakındı. vakit sıkıntısı çektik..:)