9 Ocak 2008

Arabi Öğreniyorum

Dil öğrenmeyi çok seviyorum. Hele de arapçaya karşı çocukluğumdan beri özel bir merakım vardı. Çevremde arapça konuşanların ağzına düşerdim dinlerken. Bayılırdım konuşmalarına. Kulağa çok hoş geliyor bence. Çok istiyorum bir an önce öğrenmeyi. En çok istediğimde Kuranı anlayarak okumak. Buralara kadar gelip de öğrenmezsem ayıp olur bence. Ben de "Bismillah" dedim ve başladım.

Pazartesi günü ilk dersimi vermek üzere arabi hocam beytimize teşrif ettiler. Çok güzel geçti.Komik ve eğlenceliydi.:) İki de binti var hocamın, benim bintime öğretiyorlar arapçayı. Onlara arada bir " kellimiha arabi" dedim:) Bundan böyle arada bir öğrendiklerimi blogumda da kullanmak istiyorum. Pratik olması babından.. Hocam bir suudi. Türkçe de bilmiyor elbette. İngilizce anlaşıyoruz ama ilk günden bana ingilizce konuşma yasağı geldi bile. Bu yasaklardan hiç hoşlanmasam da çok işe yaradığının farkındayım. Bütün söylemek istediklerimi arapça söylemeye çalışıyorum, epeyce kıvranıyorum ama olsun.. Zamanla daha da kolaylaşacaktır inşaallah. Hocamın dediğini anlamak için de baya çaba sarfediyorum tabi, sanki çince konuşuyor gibi geliyor bana. Bir cümleyi bir kaç kez tekrarlatıyorum. Hele şu müzekker müennes olayı kafamı iyice karıştırıyor. Konuşmalarında bile haremlik selamlık var. Bazan hocam kendini kaybedip çok hızlı konuşuyor, hemen uyarıyorum yavaş konuşması için. Bir çok kelime öğrendim bile ama günlük hayatımda kullanmazsam ertesi günü uçuveriyor aklımdan. Kızıma arapça birşey söylediğim zaman çok kızıyor, sinirleniyor anlamadığı için. "Yaa annee yaa, böyle konuşmaa" diye bağırıyor bana. bende "la sarrığı, çok ayb" diyorum:) Tv de turk kanallara da yasak geldi hocam tarafından. Gece gündüz arapça kanalları izliyorum. Hocama göre çok kolay bir dil, kısa sürede öğrenirmişim. Ama gelin bir de bana sorun..

Yine de bende bu istek olduğu sürece başarabileceğime inanıyorum Allahın izniyle.

Şimdilik maesseleme..:) Ders çalışmam lazım.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah kolaylık versin...
Maessabirin...

Adsız dedi ki...

Selamünaleyküm ya ahii...
Ehlen ve sehlen ....
Keyfihal?
Herlisan vahitinsan...
Kolay gelsin...
Vesselam...

Adsız dedi ki...

s.a bravo alyki ya zambaka.kef halek enti va al aulad?bi haer inşaallah?arabça öğrenmene çok sevindim .istiyorsan arada sırada arabça yazışa biliriz.arabçam güçlüdür sana yardımcı ola bilirim .diğer arkadaşlar kıskansın.ebruli mesela sonra ceylin.

Siyah Zambak dedi ki...

as üm enes,
şükran,ene ve ene auladum bi hayr elhamdulillah.kef halek enti ve al aulad?

çok sevinirim. arada değil sıkça da konuşabiliriz.ama bir şartım var, benim yazdıklarıma gülmek yok:)

ben hemen sorularıma başlayayım o zaman;
"aulad" tam olarak ne demek?
"aleyki ya zambaka" cümlesini de açarsan çok sevinirim. bu arada zambak değil siyah zambak. baştan anlaşalım:) sana da bol sabırlar diliyorum. baştan söyleyeyim ben sıfırdan başladığım için her şeyi, noktasından virgülüne kadar sorarım, haberiniz olsun:) ama yine de işin çok zor değil, allahın izniyle kolay öğreniyorum.

üm enes,
selam verdin borçlu çıktın.seni kendime sanal hoca ilan ediyorum. hayırlı olsun..:)

ilellikai

Adsız dedi ki...

mesa al hayr eytuha al zambaka al svda.öncelikle sen benim yazılarıma gülma yeter.sorularını cevap vereyim,aulad çocuklar demek.aleyki ya zambak ,sana siyh zambak demek .sana yardım etmek benim için zevktir,ayrıca ben senin durumunu ve hevesini yaşadım için biliyorum ,alla kolaylık getirsin.

Siyah Zambak dedi ki...

allah razı olsun üm enes.

rica etsem arapça yazdığın her cümlenin yanına parantez içinde türkçesini de yazar mısın? tek tek sormayayım şimdi :))

çok olduğum yerde " sen de çok oluyon artık siyah zambak haa.." diyebilirsin. bunu anlayabilirim:) yine de bunu dememen ümidiyle:)

Adsız dedi ki...

s.a.
bu arapça işine bende çok sevindim.şimdiden binlerce tebrikler.
zaten bazıları ( ki bu sen oluyorsun ) ya tam susar yada bakarsın bülbül kesilir kafa şişirirler.bir türkçeyle bunu yaparsan ingilizce hele birde arapça işin içine girerse Allah yardım etsin artık dinleyene...
ama ne olursa olsun arapça öğrenmek harikaaa.... alkışlar.

hele birde auled öğreniyorsa minik öğreniyorsa bal kaymak...
bu arada arapça hocanın uzman olduğu anlaşılıyor.
türkçe tv yasaklaması.konuşma yasaklaması gibi.tebrikler ona...

Siyah Zambak dedi ki...

as zahmet abi,
kafanızı şişirmişliğim olmuş gibi konuşmuşsunuz ama ben sizi pek çıkaramadım kusura bakmayın.

evet arapça öğrenmek çok güzel bir şey, küçüklüğümden beri çok severim arapçayı. allah nasip ediyor çok şükür. inşaallah bir an önce öğreniriz. minik ağızlardan dinlemek de çok tatlı oluyor gerçekten. hocamın maşaallahı var, hem usta hem pratik..

Adsız dedi ki...

esselamualeykum,arkadaşlar. bende arapçayı yeni öğrenenlerdenim,daha 1ay oldu gerçekten çok zor geliyor banada.birşey dikkatimi çekti biz çocuklar kelimesini(evlad)olarak öğrenmişitik.siz farklı söylediniz hangisi doğru?

Seybe dedi ki...

S.A siyah zambak. Bende Medinede yasiyorum kisa zamandirda blogunu takip ediyorum fakat keske biraz daha aktif olsa.. Arapca nasil gidiyor bu arada? Bu post atilali cok olmus ama ben daha yeni okudum kusura bakma. Benimde butun komsularim Suudi onlarda bana arapca ogretmek istediler ama acikcasi ben bu kadar yakin olamadim daha dogrusu sikiya gelemedim:)