1 Ocak 2008

Şükufe ve Diğerleri

Arabistana geldiğimde büyük bir sürprizle karşılaştım. Önce sevindim, sevimli buldum onları ama şimdi fikrim çok değişti. Yakından bakınca hiç de sevimli değillermiş meğer. Fakat acziyetlerine binaen katlanıyorum onlara. Bahçemizdeki güvercin aşiretinden bahsediyorum. Ebrulide de bahsini etmiştim sizlere. Her yaştan güvercin var bu aşirette. Sürekli bahçemi kirletiyorlar. Onların yüzünden hortumla süpürge elimden düşmez oldu. Üstelik haber vermeden birden bire hep beraber uçuyorlar. Bir gürültü kopuyor.Sanki uçak kalkıyor bahçemden. Ödüm kopuyor.
Napacağımı şaşırdım. Yuvalarını alıp başka bir yere koysak diye düşündüm. O zaman da bir daha dönmezlermiş ve yavruları sahipsiz, yanlız kalırlarmış. Bu durumda kıyamadım tabi masumlara. Fakat yine de çaktırmadan çözüm yolları düşünüyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa bana bir çare söylesin lütfen.

Gelelim şükufe ve aşiretine.. Buyrun tanıştırayım sizleri..

Soldan sağa; şükufe, makbule, lütfiye ve hayriye. Genelde ayrılmazlar, her yere beraber uçarlar. Hayriyenin iki tane yavrusu oldu. Aşağıda onlarda boy gösterecekler sizlere.

Bu arkadaş, kendini yavru zanneden koca bebek. Lütfiyenin yavrusu olur kendileri. Lütfiye her gün kanat çırpmayı öğretiyor sabırla ama bu kendini yavru zanneden koca bebek bir türlü çırpamıyor kanadlarını. Ben de gözünün içine bakıyorum artık öğrensin de uçsun diye ama öğrenemeyecek sanırsam:( Nerdeyse ben öğrenicem..

Bunlar da Şükufe ile Makbule. En iyi yaptıkları şey nöbet tutmak. Lütfiye ve Hayriye yavrularıyla ilgilenirken Şükufe ve Makbule de yabancılara karşı nöbetteler. En başta bana karşı nöbet tutuyor nankörler. Sürekli göz hapsinde tutuyorum bu güvercin aşiretini, e tabi bir de her gün postalamak için planlar yapıyorum içimden, hissettiler galiba. Farkındayım, biraz asi takılıyorlar bana karşı.


Bu garibimin de ismi Garip. Pek bir zararsızdır diğerlerine göre. Hem de çok gariptir zavallı.Ama boydan kaybediyor. Sürekli bahçeme geliyor bu hayvancık da, kuş kuşu çekiyor galiba, ama Şükufeler garibi küçümsüyorlar, dışlıyorlar. Bu da aralarına giremediği için üzülüyor tabi. Genelde bu köşede uzaklara dalar dalar gider garibim.



İşte Hayriyenin yavruları.. Hep böyleler işte siz de şahitsiniz. Yan gelip yatıyor tembeller..


Beslenme zamanları gelmiş. Hayriye ,Hasip ile Nasibe ağzıyla toplayıp getirdiği yiyeceklerden veriyor. Görünen yavrunun adı Hasip. Nasip de hemen arkasında.

Şükufe ile Makbule bu kez farklı bir nokta da nöbetteler.


Flaşlardan çok sıkılan Hayriyenin bana olan sinirini görüyorsunuz burda. Nasılda kötü kötü bakıyor.

Bir de sakız hanım vardı.Bembeyaz bir güvercin. Fakat fotosunu şimdilik yayınlayamayacağım.. Aşiretin devamı da vardı esasında. Lakin bu seferlik bu kadar yeter. Şükufe ve diğerleri sizlerle tanıştıklarından memnun oldular:)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Tanışmaya biz de çok memnun olduk:)

Adsız dedi ki...

kuşların bulunduğu mekanlara CD asarsanız parlamasından dolayı oraya gelmeyeceklerdir, ama öncelikle yavruları büyütüp bi savın.
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Mühendis Beyin sözlerini sakın yabana atmayın S.Zambak:)
Demek ki bir bildiği vardır...
Teknolojik yöntemleri biliyor...
CD li korunma:)
Allah yardımcınız olsun...
Kuşları da korusun...
Umarım geçmişte yaşanan haşarat katliamına uğramazlar:)

Siyah Zambak dedi ki...

sizden daha parlak fikirler bekliyordum mühendis bey..yavruları büyütüp savın, sonra da cd asın demek kolay. önemli olan onların büyümesini beklemeden gönderebilmek. kolaysa ona çözüm bulun da faydalanalım:)

mehmet abi,
yok, bu sefer durum daha ciddi, katledemem onları..siz rahat olun:)

emircan dedi ki...

Bu arada Arabistanda kuş gribide varmış:)

Adsız dedi ki...

Aman Hocam ne yaptın...
Yandı zavallı kuşlar...
Kaçan kurtulur...

Siyah Zambak dedi ki...

Emircan hocam,
ben biliyordum zaten bu kuşların başıma bir iş açacaklarını.merhametten maraz doğarmış..:(

mehmet abi,
öyle olsun..

Adsız dedi ki...

hehe bizde tanıştığımıza memnun olduk komik yazılara devam ya kıyma şükufeye vede aşiretinee mubarek yerlere bizden selam olsun