21 Eylül 2006

Hoşgeldin Ramazan

Onbir ayın sultanı, sofralarımızın bereketi, yoksulların umudu ramazan geldi çattı yine...tuhaf bir heyecan ve mutluluk sardı kalblerimizi, davul sesleri eşliğinde sahurlar, kalabalık iftar sofraları, ardından bir telaş sarar sokakları, teravih için dolar camiler...ne güzeldir ramazan.

Lakin insan sadece boğazına oruç tutturmamalı,harama nazar etmeyerek gözüne, harama kulak asmayarak kulağına, kötü düşünmeyerek kalbine ve kötü konuşmayarak diline de oruç tutturmalı bu mübarek ayda.
Birde yoksullar var elbette ve umutları, bu ayda biraz daha umut dolarlar karnımız doyar belki diye, belki bir hayırsever bizide mutlu eder diye...bu mübarek ayda daha bir itinayla hayır sever olalım inşaallah.

Hepinizin ramazanı mübarek ola..Rabbim sofralarımıza bereket versin, birde oruca dayanabilmek için güç kuvvet versin, amin..dualarda buluşalım..

Hadîsin rivayetlerinde vardır ki: Cenab-ı Hak nefse demiş ki: "Ben neyim, sen nesin?" Nefis demiş: "Ben benim, sen sensin!" Azab vermiş, Cehennem'e atmış, yine sormuş. Yine demiş: "Ene ene, ente ente." Hangi nevi azabı vermiş, enaniyetten vazgeçmemiş. Sonra açlık ile azab vermiş, yani aç bırakmış. Yine sormuş: "Men ene vema ente?" Nefis demiş: "Sen benim Rabbimsin Rabb-i Rahîmimsin, ben senin âciz bir abdinim."



10 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanada hayırlı ramazanlar. İnşallah herkes için bereketli geçer.

Adsız dedi ki...

Sanada hayırlı ramazanlar. İnşallah herkes için bereketli geçer.

Adsız dedi ki...

güzel yazınız için Allah razı olsun kardeş

oruç tutmak sadece midenin aç kalması olmamalı..beynimizden kalbimizden dilimizden gözümüzden kulağımızdan ve bütün azalarımızdan aynaya baktığımızda yüzümüzü kızartacak ve vicdanımızı rahatsız edecek her türlü yanlışı atmakla gerçek anlamını ve değerini bulmalı


ramazanın aç gönülleri doyurması dileğiyle Allah ramazanda bizlere hayırlı uyanış nasip etsin ramazanınız şimdiden mübarek olsun

emircan dedi ki...

Size de hayırlı ramazanlar dilerim.o Mukaddes yerlerde,böylesine mübarek ve özel günlerde inşallah dualarınızda bizlerede yer verirsiniz.

İbn-i Sina dedi ki...

Ruhumuzu ve kalbimizi doyuracağımız Ramazanlar dilerim..

ben davul sesiyle kalkamıycam sahura :(

cenkunal dedi ki...

Ramazan-ı Şerifinizi tebrik eder selam ederim.

cenkunal dedi ki...

Olmamış,ederim fiilini iki kez üstüste kullanmışım."Ramazan-ı Şerifinizi tebrik ve selam ederim." desem bu da olmayacağına göre şöyle düzeltiyorum :
Ramazan-ı Şerifinizin manen (ve maddeten) bol kazançlı geçmesini Cenab-ı Allah'dan diler, selam ederim.

Adsız dedi ki...

bende ramazanınızı tebrik ediyorum, her yıl olduğu gibi arabistanda ramazan 1 gün erken başladı, Allah dualarımızı kabul eylesin

Siyah Zambak dedi ki...

gülce,
amin inşaallah..

kaf-nun,
rabbim yanlışsız ve gönül rahatlığıyla bu ramazanımızı geçirmeyi nasip etsin cümlemize..

emircan hocam,
dualarımdasınız,hatta perşembe gecesi kabedeydim ve ismen duamda yer aldınız:)

ibn-i sina,
maalesef bende davulsuz kalkacağım, davulla kalkmanın tadı başkadır..

cenk bey,
pek yorulmuşsunuz ama sonunda olmuş:)
allah razı olsun,cümlemiz için..

saim,
amin,evet biz bugün orucuz..

emircan dedi ki...

Allah razı olsun.İnanın çok sevindim:)Allah da sizi sevindirsin.