26 Eylül 2006

Allah'ın evinde iftar..


görevliler naylon sofraları açıyorlar,

önlerinde hurmalarla ezanı bekliyenler,


içeriden bir görüntü,


say yapan umreciler,karşıdaki safa tepesi,


burda her renkten insan görmek mümkün..


Dün akşam iftarımızı açmak için kabeye gitmiştik.öyle kalabalık olmuş ki sanki herkes ramazanını burada geçirmeye gelmiş.burda herşey bir başka,yediğin başka, içtiğin başka, solunan hava başka,hele ramazan bambaşka..yaşlısıyla genciyle, çoluğuyla çocuğuyla Kabe'de ramazan çok güzel.

iftar vakti yaklaştı,kalabalık sürekli artıyor,bir yandan sofralar açılıyor,görevliler hurma ve zemzem dağıtıyorlar,hanımlara özel bölmeler var.ama biraz yetersiz galiba,çünkü beyler geniş geniş otururken hanımlarda ayakda kalanlar vardı.zor bela bir yer bulup oturuverdim.etrafımda hiç türk yok,bir bayan nerden olduğumu sordu,turkey dedim.arapça birşeyler anlatmaya çalıştı,mafi arabic dedim,yani arapçam yok demeğe çalıştım ama sanki inanmak istemiyordu,buna rağmen sürekli bana laf anlatmaya çalışıyordu.arada bilmediğimi tekrarlıyordum ama nafile..arkadaşı bir kaç kez hatırlattı arapça bilmediğimi ama onu da duymuyordu,hatta bir ara anlamam için sesini yükselterek konuşmaya başlamıştı,sanki duyma problemim var:)

hava kararmaya başladı,dakikalar sonra Kabe de ezan okunacaktı ve milyonlarca, çeşit çeşit insan hepsi bir olan Yaradanlarının rızası için oruçlarını mübarek meyve hurmayla açacaklardı.kimse boş durmuyor, Kur-an okuyanlar,namaz kılanlar, ağlayarak dua edenler, tesbih çekenler ve kabeyi izleyenler...

..ve müezzin Allahu ekber dedi, bütün eller hurmalara gitti,üç hurma bana fazla bile geldi ama öyle lezzetlilerdi ki,böylesini ilk defa yedim. oruçlar açıldı ve herkes birden ayağa kalktı ve eller bu sefer dua için gökyüzüne kaldırıldı...

bir kaç dakika süren oruç açma faslından sonra miraca çıkıldı, muhteşem bir akşam namazından sonra herkes ibadetine devam etti ta ki teravihe kadar.

müezzin bu sefer yatsı namazı için çağırdı insanları ve bütün diller Allahu Ekber dedi yeniden.yatsının ardından teravih namazına başladık,ikişer rekatla kıldırdı hoca,hatimlemi kıldırıyordu anlayamadım ama iki rekatı yaklaşık on dakika sürüyordu.namazı kızımla beraber kıldık,ama onunki erken bitti,biraz da canı sıkılmış heralde keşfe çıktı,ilerde bir adam oturuşta kullanmak üzere arkasına minik bir tabure koymuştu ama benim kızım onu aldı ve açıp kapayarak oynamaya başladı:)baktım adam düşecek selam vermek zorunda kaldım,bunun gibi durumlar bir kaç kez oldu..

teravih namazının tadı çok başkaydı.aslında teravihin tadı zaten başkadır ama burda bambaşka, tarifde aciz kalıyorum, allah herkese nasip etsin inşaallah.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

allah kabul etsin.

hatimle kıldırılıyor, o yüzden uzun sürüyor ama hiç hissedilmiyor. bunun bir de son on gününde gece namazı var ki o da apayrı bir şey. o da yine hatimle kıldırılıyor ve her gün sadece 10 rekat. her rekatta 2-3 sayfa okunuyor yani.

bu iftar konusunda medine daha misafirperverdir. kabede iftar menüsü sadece hurma ve zemzem iken medine'de ekstra iftariyelikler de sunulur.

ben de burdan oraya, orayı anlatıyorum. yaşadıkça zevkiniz ve şevkiniz artsın inşallah.

Adsız dedi ki...

Degerli kardesim. Allah razi olsun. Ne de guzel anlattin Kabe'de oruc bozmayi. Goz yaslarimi tutamadim. Bizlerde gurbet ellerde ibadetimizi yapmaya calisiyoruz. Allah kabul etsin. Nisan ayinda esim, genc kizim ve 70 kisilik bir grup ile Mekke Medine umre yaptik. Insallah Ramazanda da kismet olur bir gun. Oralar anlatilicak gibi degil. Bizler icin de dua et.

emircan dedi ki...

Ne güzel tarif,tasvir etmişsiniz.Bu arada küçük kızınızda amma yaramazmış:)Fazla kendi haline bırakmayın(dikkat edin)başka ne diyelim?Niyalak ya uhti:)

cenkunal dedi ki...

Son fotoğrafta belirttiğiniz gibi,gerçekten her renkten insan bulunuyor orada,evet.Fotoğraf bunun ispatı adeta.
Allah kabul etsin,ne mutlu sizlere.

suveyda dedi ki...

ne kadar güzel ya.
inşallah oralara gitmek nasip olur.
çok güzel anlatmışsınız.
kızınızada mucuk mucuk:)

ladybird dedi ki...

15 Aralik -5 Ocak arasi bu sene hac tam noel tatiline denk geliyor.. Okullar tatil. heryer tatil.. Allahim ins nasip olur bu sene gitmek..

Siyah Zambak dedi ki...

a.k.
allah razı olsun, netice de siz daha tecrübelisiniz, inşaallah kısmet olursa medenide de oruç açmayı istiyoruz..

anonim,
allah umrenizi kabul etsin, ne mutlu sizlere..çok haklısınız buralar anlatılacak gibi değil.rabbim tüm isteyenlere nasip etsin.

emircan hocam,
kızım burda biraz yanlız kaldı,bir kalabalığa girince kendini kaybediyor:) birde size bir sorum olacak, arapçada süzme yoğurt ve niyalak ya uhti ne demek? :)

cenk bey,
allah razı olsun, bu renkten insanları sıkça görüyordum, sonunda bir fotolarını çekeyim bari dedim.

suveyda,
inşaallah allah nasip etsin sizlerede,kızımda ellerinizden öper:)

ladybird,
evet, bu sene zamanlama çok iyi denk gelmiş, allah ömür verirse bu sene bizde hac vazifesini ifa etmeye niyet ettik.cümlemiz için hayırlısı olsun inşaallah.

insan dedi ki...

sevgili siyah zambak,

sayfanı daha once de ziyaret ediyordum fakat sanırım bu ilk yorumum. "Dün akşam iftarımızı açmak için kabeye gitmiştik." ne güzel bir cümle. Uzun uzun bakıp duygulandım. Ne kadar da talihlisin! Aklıma umre anılarım geldi, gözlerim yaşardı. Ve şu anda tek istediğim şey Harem-i Şerif'te teravih kılmak.. Yorulduğum için son rekatlarında kıyamını terk etsem de o yorgunluktan daha tatlı hiçbir şey yaşamış olamam..

muhabbet baki,

Siyah Zambak dedi ki...

insan,
özlenilmeyecek gibi değil ki,küçüklüğümde babaannem televizyonda her kabeyi gördüğünde ağlardı,bende ona sen neden ağlıyorsun ki,gidip gördün zaten,gitmeyenler ağlasın derdim,ama şimdi anlıyorum...beni daha şimdiden buralardan ayrılma korkusu bürüdü.böylesine sahiplenmişken misafir olarak gelmek zor gelecek..

emircan dedi ki...

Süzme yoğurt:Labnah.. hatta bizim türk malları ürünleride bulmanız mümkün büyük marketlerde

Niyalak ya uhti:Ne mutlu size ey kardeşim:)

ey nur!!! dedi ki...

oraya gitme yolunda kapıdan dönmüş biri olarak anlattıklarınızı hayranlıkla okudum.ne büyük saadet,huzur,sevinç..daha ne denebilirse..dualarınızı biz kardeşlerinizden esirgememeniz temennisiyle...aeo