3 Kasım 2007

Hayırdır İnşaallah

Son zamanlarda her gece pc nin başına oturunca nedense içimden bir ses bloga yazı yazmam gerektiğini söylüyor.Bakın yine söyledi..Bir de ısrar ediyor..Değerlendirmem lazım bu gibi durumları. Sonra yine sükuta uğramasın blogum. Boş konuşmuş olmayayım bari diye bir hadis ve bir ayet meali yazmaya karar verdim. Buyrun beraber bilgilenelim;

(Kütüb-ü Sitteyi açınca gözüme ilk çarpan hadisi yazmayı düşünmüştüm.Kısmetinize cennetle ilgili bir hadis çıktı. Devamında da bir ayet meali varmış, o da isabet oldu)


Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Allah Teâla hazretleri ferman etti ki: "Ben Azimu'ş-Şân, salih kullarım için gözlerin görmediği, kulakların işitmediği ve insanın hayal ve hatırından hiç geçmeyen nimetler hazırladım." Ebu Hureyre ilaveten dedi ki:
"Dilerseniz şu ayet-i kerimeyi okuyun. (Mealen): "Yaptıklarına karşılık Allah katında onlar için göz aydınlığı olacak ne mükâfaatların saklandığını kimse bilemez"

8 yorum:

Adsız dedi ki...

daha geçen hafta bir arkadaşım "cennette nehirler mis kokulu çiçekler vs olacakmış, ben bunu anlayamıyorum, dünyada zaten bunlar var vs vs" diye bahsetti. diğer bir arkadaşımda bilinmeyen bir şeyi bildiğin örneklerle akla yaklaştırılıdığından bahsetti.
benimde aklıma yazınızda bulunan hadis-i şerif geldi ama konu dağıldı öylece geçti.
sonrada şöyle düşündüm, islami konularda nekadar araştırma yapıyoruz nekadar kitap okuyoruz ki aklımıza gelen suallere cevap bulalım... hem araştımayalım hem de aklıma yatmıyor diyelim
oysaki islamiyetteki en ufak meselenin altında bir hikmet mutlaka mevcut, ama arayana
burda dikkat edilmesi gereken çok önemli bir husus daha var, araştırırken-okurken seçici olalım, her önümüze gelen şeyi okumayalım. basit bir eşya alırken bile düşünürüz ve güvendiğimz kişilere sorarız kaliteli malı nerede bulabileceğimizi,
aklın yolu birdir, etrafımızda yaşantısıyla imrendiğimiz kişilere, örnek müslüman vasfını yakıştırdığımız kimselere danışmalıyız hangi kitabı okuyayım araştırayım diye

NESLİ dedi ki...

Allah (c.c)bir de buyurmuştur ki;"Fazla düşünmeyin,derinlere inmeye çalışmayın..."ne anlama gelir bunu düşünelim.bu şu anlama gelir ki onun yaptıkları ve yapabilecekleri aşikar.asla sual olunmaz.verdiklerine ve verebileceklerine layık olmak tek görev.bu hususta ben 17 yaşında bir genç olarak ona yakın olabilmek için yolunda yürümeye çalışıyorum.ona ve onun verdiği ve verebileceği tüm güzelliklere erişebilmek nasibiyle inşallah.Allah bizleri cennetine ve ona ulaşabilenlerden eylesin...amin.

Adsız dedi ki...

"Fazla düşünmeyin,derinlere inmeye çalışmayın..." hadis mi ayet mi? devamını da öğrenebilirmiyiz, çünkü bu tür yarım verilen cümleler bazılarında suistimale neden olabiliyor veya yanlış anlaşılabiliyor, nerede ve neye binaen söylendiği veya nazil olduğu çok önemli

Adsız dedi ki...

Evet Siyah Zambak içinden gelen sesi dinle ve her zaman böyle faydalı yazılar yazmaya devam et
Mühendis Bey çok güzel tespitler yapmışsın aynen katılıyorum ve tebrik ediyorum
Nesli Hanım düşünmeme yerine bilakis başta Kuran-ı Kerim olmak üzere tüm dini kaynaklarımız bildiğim kadarıyla bizleri hep düşünmeye ve her zaman tefekkür edip aklımızı kullanmaya davet ve teşvik ediyor
Durmak yok;
Tefekküre devam...
Dostlara binler selam...

NESLİ dedi ki...

Benim demek istediğim şey tefekkür edip etmemeye tezat birşey değildir.Sadece Rabbimin yapabileceği oradaki güzelliklere, nimetlere bizim aklımızın hayalimizin eremeyeceği şeyler olacağıdır.oraya yazdıklarımın içeriği budur.yoksa tabiki de Kur'an-ı Kerim bizlere düşünmeyi ve düşünmenin güzelliğini söylemektedir bunu bende biliyorum.Yalnızca Allah'ın bizlere verip verebileceği şeyleri düşünmek manasızdır çünkü onları hayal bile edebilmemiz mümkün değildir!..sevgiler...

Siyah Zambak dedi ki...

mühendis bey,
haklısınız. dediğiniz gibi aklın yolu birdir. her hususda doğruyu seçmeye gayret gösterirsek yanlışa sapmayız inşaallah. aklınıza gelen hadis keşke biraz daha erken gelseymiş. ben de bazan cevap vermekte gecikirim ve sonra da çok üzülürüm. kötü oluyor.

nesli,
mühendis beyinde dediği gibi bu ayet midir hadis midir acaba? aydınlatırsan seviniriz.

mehmet abi,
teşekkür ediyorum desteğin için..

Adsız dedi ki...

Bir genç olarak böyle araştırma yapmanı çok takdir ettim Nesli
Çok güzel bir gayret
Ne mutlu sana
Ne mutlu ailene böyle güzel çocuk yetiştirmişler
Seni ve aileni tebrik ediyorum
Allah yardımcınız olsun

Ayrıca Mühendis Beye katılıyorum
"Fazla düşünmeyin;derinlere inmeye çalışmayın" ifadesinin kaynağını, önünde ve arkasında olan ifadeleri görüp ona göre yorum yapılması gerekir diye düşünüyorum

NESLİ dedi ki...

mühendis;
size abi demeliyim sanırım:)ya aslında ben bu sözü çok küçük yaşta 7-8li yaşlarda duymuştum aklımda ayet olarak kalmış ama tam emin de değilim açıkcası araştırıyorum yanlış olmasın diye:)yalnız bu konuyla bağlantısının olduğunu düşündüğüm için yazdım.iyice düşünüldüğünde çok alakalı olduğunu sanıyorum.

mehmetabi;
çok teşekkür ederim.çok mutlu oldum gerçekten sözlerinizden ötürü.çok sağolun.elimden geldiğince hem okul hemde böyle sosyal ve özel konularda kendimi geliştirebilmek tek dileğim ve amacım.çok sağolun tekrardan Rabbim yar ve yardımcımız olsun.sevgiyle ve duayla...