29 Mart 2007

buralarda işte böyle..

Burası suudi arabistan, "geri kafalıların yaşadığı, hiç gelişmemiş bir çok şeyden ve zevkten mahrum acınası insanların!!" yaşadığı diye bilinen bir ülke..
ne yazıktır ki,bir çok mübarek evliyaların sahabelerin ve en önemlisi peygamberimizin de bir arap olarak yaşadığı bu topraklar, bu şekilede biliniyor.
buraya geldiğimden bu yana, arabistanın güzel yönlerini tek tek görüyorum ve düşünüyorum. bunlardan bir tanesi de şu; yandaki resimde de görüldüğü gibi bir adam benzin istasyonunda ortalık yerde namaza durmuş. bu sahne aydın ülkemizde kazayla birisinin objektiflerine yakalansaydı neler olurdu acaba..burada namaz vakitlerinde heryer kapanır. alışveriş yapamazsınız. adeta hayat durur ve sokaklarda heryerden kamet sesleri gelir. çünkü herkes namaza gitmiştir. gitmeyenlerde namaz bitene kadar sokakda bekler. lokantaya gitmek isteyenler kapısında beklerler ki kapı açılsın, mağazlarda bu şekilde, nitekim ben bu fotoyu çekmek için girmemişdim bu benzin istasyonuna, yaklaşık kırk dakika benzin almak için bekledik burda, ta ki namaz bitene kadar.
fotoğraflarım bu kadar değildi aslında, örneğin bir fotoda da yine namaz vaktinde karakolun kapısını kapatıp içerde onbeş yirmi kişilik bir cemaatle üniformalarıyla namaz kılan polisler vardı.(bu polisler tam idamlık zaten) fakat yanlışlıkla silinmiş..
işte buralar sadece bir yönüyle böyle..ne dersiniz artık buna gericilik mi? yoksa.. "yoksa" sınıda siz bulun..

5 yorum:

suveyda dedi ki...

ee orasıda öyle siyah zambak.
asıl öyle olmasaydı, şaşırır, hayretler içerisinde kalırdık.

kandilin mübarek olsun, duaların kabul olsun inş.

Adsız dedi ki...

SA,
Blogunuzun rengi cok koyu okumakta ve resimleri gormekte cok zorlaniyorum.
Lutfen degistirirmisiniz. Yazilarinizi cok begeniyorum
MS

Siyah Zambak dedi ki...

evet burası da böyleymiş suveyda:)
sen hiç umreye veya hacca geldin mi?

senin de kandilin mübarek olsun.

anonim,
as, muhtemelen mozilladan açıyorsunuzdur, explorerdan açarsanız problem olmaz.

suveyda dedi ki...

yok gelmedim siyah zambak.
inş bir gün nasip kısmet olursa geleceğim.

Siyah Zambak dedi ki...

inşaallah suveyda, en kısa zamanda gelirsin.