23 Şubat 2008

Şimdi Okullu Olduk

Uzun zamandır kızımın arapça öğrenmesi için en uygun ortam okul diye düşünüyorduk. Bir sürü okul araştırdık, gittik gördük.. Bugüne kadar içime sinen bir okul bulamadım. Ama bugünden itibaren kızım ve ben okullu olduk. İlk günümüzün heyecanıyla hemen sizlere yazmak istedim. Haftanın üç günü okula gideceğiz artık. Haftanın üç günü, çünkü kızımın yaşı küçük olduğu için kreş tarzında bir okul. Aslında Kur'an School diyor öğretmenimiz buraya. Çok büyük bir okul. Normal eğitiminden hariç akşam saatlerinde her yaş çocuk için Kur'an eğitimi veriyorlar.Kızıma bugün neler öğrendiğini soracak olursanız eğer sadece "gıdı gıdı öğrendik" diyor.:) Bir oyunda öğretmenleri gıdıklamış hepsini:) Aklında kalan sadece bu.:)

Okula beraber gidiyoruz dedim, çünkü tek başına güvenemediğim için ben gözetmenlik yapmaya gidiyorum. İdareciler beni kabul etmezler diye çok korktum aslında ama hiç de korktuğum gibi olmadı. Bilakis çok güzel bir ortam, onlar konuşuyorlar ben dinliyorum, onlar konuşuyorlar ben dinliyorum. Arada dilim döndüğünce ben de konuşuyorum. Sökücem inşaallah kısa zamanda bu arapçayı.

İlgimi çeken bir şey oldu okulda bugün. Bayanlar cemaatle namaza durdular. İçlerinden birisi "Allahuekber" leri sesli söyledi, diğerleri de ona uydu ve hepsi aynı saftaydı. Bu da benim kafama takıldı. Hocalarımıza sormuş olsam cevaplarlar mı acaba? Mesenen Emircan Hocam; Bayandan imam olur mu? Ne diyorsunuz bu duruma?

19 yorum:

emircan dedi ki...

Uzun bir konu.Ama ben hemen kısaca cevap vereyim;şafi mezhebinde kadın kadına imam olabilir.

emircan dedi ki...

Bu arada bloğunuzu zevkle takip ediyorum.Fazla yorum yazmasamda..
Ayrıca dil öğrenme hususundaki çabanızda takdire şayan.

Adsız dedi ki...

Allah şevkinizi arttırsın, tez zamanda arapça öğrenmeyi nasip etsin.
Hoca değilim ama (gerçi bir aralar bi çeşit hocalık yapmışlığım var) şöyle bir araştırdım;
Kadının imam olması ve kadınlara namaz kıldırması hanifi mezhebinde mekruh, diğerlerinde caiz, hatta şafi mezhebinde sünnet.

Unknown dedi ki...

Ahir zaman işte...
Kıyamet alametleri bunlar...
Hocalar susuyor:(
Mühendisler fetva veriyor:)
Allah sonumuzu hayr ede:))

Adsız dedi ki...

emircan hocam,
açıklamanız için şükran cezilen. dil öğrenmek benim için çok zevkli bir iş. küçüklüğümden beri yabancı dillere ilgim vardır, ama arapçanın kalbimdeki yeri çok özel. bir de dilimde yer edinirse tamamdır inşaallah.:)

mühendis bey,
sağolun. vakit ayırıp araştırmışsınız, çok teşekkür ederim. size de hoca diyebiliriz aslında, madem hocalık yapmışlığınız var...:)

mehmet abi,
mühendis bey emin olmadan konuşmaz. itimad edebilirsiniz. içiniz rahat olsun yani, daha kıyamete var.:)

Adsız dedi ki...

valla sormiyim diyorum ama dayanamıycam. arapça bilenlerden ses çıkmıyor.

canımcım, "mesenen" değil de "meselen" diye biliyorum ben, yanlış mı biliyrum acep?

Siyah Zambak dedi ki...

tutma kendini şekerim, rahatına bak. haklısın walla. asıl bilmişlerden ses çıkmayınca böyle çok bilmişler konuşuyorlar işte. benimde kafama takıldı şimdi, mesenen mi, meselen mi? asıl bilmişler hatalarımı düzeltmezseniz mesulsünüz, bilesiniz:) karışmam sonra.ben söyleyenlerin yalancısıyım çünkü..duyduğum gibi konuşuyorum işte.:)benim sanal hocam vardı aslında, nirelerde acep?

ya ümenes feyn enti? veya eyne enti? al işte, sana bir soru daha. feyn ne demek, eyne ne demek? farkları nedir.soru işaretleri çok ama cevap yok.

ya ümenes seni göreve çağırıyorum. busura..:)

Adsız dedi ki...

s.a herkes çekilsin ben geldim seni kurtaracağım canım ,hiç merak etme ,çok bilmiş hanım çok biliyor sanki kendi kopya çekmemiş gibi.ben adamı arapçamla döverim be .sorunun cevabı meselen ,çok bilmiş trafik çalışsın arapçayı ne yapacak şimdi,bana gelince sizlerden özür dilerim ara verdiğim için hiç fırsat bulamıyorum.inşallah bundan sonra daha çok görüşürüz.

Adsız dedi ki...

hayırlı günler.Allah yardımcınız olsun.ben bir şey sormak istiyorum.evliyim hac veya umre yapmak için türkiyeden arabistana tek bayanı almıyorlar diye biliyorum.kayın validem veya kayın pederimle veya kendi annem veya babamla arabistana girebilirmiyim.birde ordan daha çok fotoğraf çekipde yayınlarsanız çok hayır işlersiniz.Allah sizi ne çok seviyor hem evine hem resulunun evine kabul ediyor.Maşaallah
selametle

Siyah Zambak dedi ki...

as,hoş geldin çok bilen..gözlerim yollarda kaldı. neyse sonunda geldinde bazı kendini bilmiş sanan, çok bilmişleri susturdun. Allah tuttuğunu altın etsin, Allah eksikliğini göstermesin. Allah başımızdan eksik etmesin seni. Allah çok bilmiş cahillerin eline bırakmasın bizi. İnsan araba kullanmaya başlayınca herşeyi bilirim sanıyor heralde.:)

neyse çok bilmişin de üstüne çok gitmeyeyim. küser şimdi..küsme çok bilmiş emi canım..şaka şaka..:)sen de biliyonn:)

havva,
hayırlı günler.tek başına gelemeyeceğini biliyordum ama emin olmak için bu işlerle uğraşan mekkede bir arkadaşımız var. onlara sordum senin için, teyid ettiler. yani yanında bir mahremin olmadan tek başına gelemezmişsin. baban, kayınpederin vs..olabilir. bazı bayanlar kafiledeki her hangi birisine "dayım veya amcam olur musun" gibi tekliflerde bulunuyorlarmış. kağıt üstünde formaliteleri hallederek geliyorlarmış ama ben bu şekilde gelmenizi tavsiye etmem. sizin için en iyisi bir mahreminizle gelmek olur bence. yanlız başınıza zorlanırsınız. tabi sizin bileceğiniz iş, benden sölemesi:) fotoğraf çekmek burda biraz sıkıntılı bir iş, ama buna rağmen çok çabalıyorum çekmek için. bazı zamanlar oluyor ki flaş sesleriyle manevi havayı bozmak istemiyorum. bu gibi durumların haricinde çekiyorum elimden geldiğince. inşaallah yakında medine fotoları yayınlayacağım. allah size de nasip etsin inş. hayırlısıyla..

Siyah Zambak dedi ki...

özür dilerim en iyi bilen, çok bilmiş kafamı karıştırdı..sana yanlış hitap etmişim. çok bilmişler ancak kafa karıştırırlar işte böle..:)

Adsız dedi ki...

hayırlı akşamlar .ben tekrar bir şey sormak istiyorum müsadenle.yanımda sadece kayınvalidemle gitsek umre yada hacca o zaman bir sorun çıkarmı?şimdiden sağol.Hakkınızı helal edin.
havva

Siyah Zambak dedi ki...

hayırlı akşamlar havva,
kayınvalidenle olmaz.mahremin derken erkek olarak mahremin olan birisini kasdetmiştim.bayanları erkeksiz almıyorlar.kayınpederin, baban, eşin, amcan, dayın gibi sana helal olan bir erkeğin eşlik etmesi gerekiyor.

allah size nasip etsin inşaallah.

cenkunal dedi ki...

Ben yorum yazmasam da her daim ve her dem siz değerli blogcuları takipteyim.
Duyurulur.
Mühendis arkadaşa da selamlar.

Unknown dedi ki...

Ben dahi fazla yorum yazmasam da her daim ve her dem siz değerli blogcuları takipteyim.
Duyurulur.
Mühendis arkadaşa benden de selamlar ama Mühendisin sesi sedası pek çıkmıyor.
Neden acaba???
Sen bilirsin sayın Cenk Unal ne iş?

Adsız dedi ki...

vealeykumesselaaam
benim sesim pek çıkmaz
nadiren görünürüm ortalıkta
ama yinede uğradığım zamanlar ve mekanlar yok değil, yakalayabilmek önemli :)

Siyah Zambak dedi ki...

cenk unal,
anlaşıldı, tamam!

mehmet bai,
size dahi anlaşıldı, tamam!

mühendis bey,
sesim çıkmaz diyenlerden korkmak lazım. bilmem anlaşıldımı:)

Adsız dedi ki...

Bloğunuzu bu gün farkettim ,taa eski yazılarınızı falan hemen hemen hepsini okudum, baktım .ağlıycaktım neredeyse :( nasıl güzel bir yerde yaşıyorsunuz yahu geçtiğimiz temmuz umre ziyaretinde bulunmuştuk Rabbim kabul etsin döndük ama yarımız orda kaldı insanın kendi memleketi orasıymışda burda gurbet eldeymişiz gibi hissediyoruz :( orada ikamet ediyor olmak bir ziyaretten çok daha farklı birşeydir elbet kendine göre değişik zorlukları vardır lakin yinede öyle imrendim ki size şuanki büyük özlenmin şiddetiyle :)
çok değerli çok kıymetli bir bloğunuz var Allah sizden razı olsun güzelliklerinizin devamını dilerim :)

Siyah Zambak dedi ki...

sananaaki bananesan,
hoşgeldin. allah umrenizi kabul etsin ve tekrarını nasip etsin inşaallah.

buralar benim kendimi bulduğum yer, dediğiniz gibi asıl memleketim gibi..zorluğu sadece sevdiklerimize olan özlemimiz.ama en sevdiğimizin yanındayız, bu herşeye değer elbette.

Allah cennette de Efendimizle beraber etsin bizleri inşaallah.