24 Mart 2008

Bu Kutlu Gecede Medine'de Olmak


“Ah Efendim.. Sana geliyorum, senin dünyaya teşrif ettiğin bu mübarek günde, sana geliyorum. Karanlıkları nurunla aydınlattığın bu nurlu günde, hasretinle kavrulan yüreğimi de elime alıp sana geliyorum Efendim..” diyerek düştüm Medine yollarına bugün..

Medine hüzünlüydü.. Henüz şehre girdiğimizde hissetmiştim gökyüzünü kaplayan bu hüznü. Alemlerin Efendisi 1437 sene evvel alemleri nuruyla aydınlatmışken, bugün bu şehirde yatıyordu yine alemleri aydınlatan nuruyla.. Mutluydu aynı zamanda Medine. İns ve cinnin peygamberi Hz. Muhammed Mustafa’ya (SAV) ev sahipliği yapıyordu yeryüzünde. O’nun hürmetine nice başlar secdeye varıyor, nice eller semaya kalkıyordu bu topraklarda. Nasıl mutlu olmazdı ki bu şehir. Yeryüzünde ondan daha mutlu bir yer var mıdır acaba? Efendimizi sinesine sarıp sarmalamış bu mübarek şehirden daha mutlusu var mıdır?

Mescidine doğru yaklaşırken tarif edemediğim o huzur kapladı yine yüreğimi. Sanki ilk kez geliyormuşum gibi yanına heyecanlandım aynı zamanda. Yine yollar uzamışdı işte. Dakikalar saat gibi geliyordu yine. Ta ki mübarek kubbenin yeşili karşımda parıldayana kadar. Elimden gelse kollarımın arasına alıp sarılıcam yeşil kubbeye, öyle çok seviyorum ki bu kubbeyi. Nasılda güzel ışıldıyor gecenin altında. Ya sen? Kim bilir sen nasıl ışıldıyorsundur onun altında canım Efendim? Ezelden beri yeryüzünü aydınlatan nurun hala ışıldarken buralarda, sen nasıl ışıldıyorsundur o kubbenin altında Ya Nebi..

Nasıl bir nursun, nasıl bir rahmetsin Ey Nebi.. Yetimlerin babası, kimsesizlerin sahibi, fakirlerin umudu..

Babaların utancı, anaların korkusuyken kız çocuğu, rahmetinle şeref verdin Ey Nebi! Alemlere saçtığın rahmetin oldu kız çocuklarını diri diri toprağa gömülmekten kurtaran. Ömrü inkarla geçmiş kafirler için bile “Affet Allah’ım” diye yalvarışın merhametindir Ya Resul. 1437 yıl evvel yeryüzüne saçılan nurundur bugün önümüzü aydınlatan.

Aşkınla yanıyoruz Efendim.
Hasretinle kavruluyoruz Efendim.
Ümmetin bu gün sana kavuşmanın sevincini yaşarken,
Asıl vuslatın hasreti büyüyor yüreğimizde Efendim.
Binlerce salat-ü selam sana olsun Efendim.


Not: Biraz geç oldu ama yine de paylaşmak istedim.



9 yorum:

Adsız dedi ki...

kutsal topraklarda olan her bilinçli insana imrenirim.Allah razı olsun sizden şu tek kare fotograf bile bir damla olsun serinletiyor hasretimi ama ardından daha fazla sevmek daha fazla özlemek geliyor.bir daha ki sefere efendimize benden selam söylermisiniz.şnsan hiç görmediği birini bu kadar sevip özler herhalde hayırlı günler

Adsız dedi ki...

merhaba siyah zambak kızım senin yaşında oğlum var ondan diyorm yeni yazında cok güzel senin yerinde olmak isterdim tek kare resimde olsa memnun oldum :)adaşım havva yada burdan selamlar Allaha emanet olun ...hafsa

Adsız dedi ki...

havva,
hasretinizi gidermeye fotoğraflar değil hiç bir şey yetmez, anlıyorum siz bu konuda, ama yine de bir nebze de olsa mutlu edebildiysem memnun olurum. selamınızı ileticem inş. hayırlı günler.

isimsiz,
merhaba, ben size nasıl hitap etsem diye düşündüm ama karar veremdim.madem benim yaşımda çocuğunuz var sanki teyze demek daha uygun olur gibi geldi ama abla da olabilir tabi. en iyisi siz seçin :)

fotoğrafların arkası da gelecek inşaalah.allh size de buraya gelmeyi nasip etsin.
hayırlı akşamlar.

Adsız dedi ki...

cevap verince pek memnun oluyorum :)tabi teyzeyim bende cok yeğen var zaten alışkınım :) arabcanız nasıl gidiyor Allah zihin acıklığı versin A E O. Hafsa t

Siyah Zambak dedi ki...

ne demek hafsa teyzecim:)
profesyonel bir blogcu okuyucularıyla her daim irtibat hailnde olmalı beim gibi:)

arapçam da iyi gidiyor şükür,teşekkür ederim. henüz şakır şakır konuşamasamda biraz düşününce derdimi anlatıyorum:)
görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Sevgi bazen bir güldür sunulan,
Bazen gözyaşıdır süzülen,
Bazen de bir duadır,
Dostu gıyabında;
Mevlaya gönderilen...

Dualarınızı bekler dualar ederiz
Saadet-i dareyn temennisiyle;
Allah'a emanet olunuz...

Adsız dedi ki...

sevgıli güzel kızım bende teyzen sayılırım yazılarınızı cok begenıyorum hele o resımler beni alıp götürüyor siz çok şanslısınz ahhh ahhh bende orda olmayı ne kadar cok isterim orda arabça konuşup pratık yapmayıı bu hasretımı arabca chat odalarına giripgıdermeye çalışıyorum ma3asalamah sahra

Adsız dedi ki...

okadar güzel ,duygulu yazmışsınızkı,aynı duyguları bende yasadım medıneye ,peygamberımıze zıyarete gıderken,o mübarek yerleri herkesın gıdıp,omis kokuyu içine cekmesını ,isterdım,Allah nasıp ederse tekrar tekrar gıderım.

Adsız dedi ki...

mehmet abi,
allah razı olsun. dualarımızdasınız.

sahra teyze,
allah sizlere tekrar gelmeyi nasip etsin inşaallah.